Saturday, January 18, 2025

YDS Kelime Hazinesi: Akademik Başarıya Giden Yol

Amaç:

  • Her gün belirli sayıda kelime üzerinde yoğunlaşarak bu kelimelerin anlamlarını, kullanımını ve türevlerini öğrenmek.
  • Yeni kelimeleri cümle içinde kullanarak kalıcı öğrenmeyi sağlamak.

Program Detayları

1. Gün: Kelime Listesini Anlamak

  • Hedef: Listedeki kelimelerin anlamlarını ve telaffuzlarını öğrenmek.
  • Yapılacaklar:
    1. Kelime Kartları Hazırlayın: Her kelimenin bir yüzüne İngilizcesini, diğer yüzüne Türkçesini ve bir örnek cümle yazın.
    2. Telaffuz Çalışması: Kelimeleri yüksek sesle tekrar edin ve doğru telaffuz için bir sözlük uygulaması (ör. Cambridge Dictionary) kullanın.
    3. İpuçları: Kelimeleri bağlam içinde anlamaya çalışın. Örneğin, "account for" kelimesini bir muhasebecinin neden bir hesaplama yaptığını açıklamasını düşünerek bağlayabilirsiniz.

2. Gün: İlk Grup Kelimeler Üzerine Çalışma

  • Kelime Grubu:

    • account for
    • adopt
    • alter
    • give away
    • hazardous
    • promote
    • surpass
  • Yapılacaklar:

    1. Her kelimeyle ilgili birer İngilizce cümle yazın.
      Örnek: Adopt → "Many countries adopt new technologies to improve education."
    2. Kelimenin eş anlamlı ve zıt anlamlılarını bulun.
      Örnek: Adopt → Synonym: embrace, Antonym: abandon
    3. Aktivite: Kelimeleri kısa bir hikâye içinde kullanın. Örneğin:
      "A company decided to adopt a new policy to promote environmental awareness, but hazardous waste surpassed their expectations."

3. Gün: İkinci Grup Kelimeler Üzerine Çalışma

  • Kelime Grubu:

    • relieve
    • make up for
    • prevent
    • requirement
  • Yapılacaklar:

    1. Kelimelerle ilgili kısa bir diyalog oluşturun.
      Örnek:
      A: "What can we do to make up for the lost time?"
      B: "We need to prevent delays in the future and fulfill all requirements on time."
    2. Kelimelerin Türkçe karşılıklarını tekrar edin ve bağlam içinde anlamaya çalışın.

4. Gün: Üçüncü Grup Kelimeler Üzerine Çalışma

  • Kelime Grubu:

    • implication
    • restrict
    • deny
    • prevalence
    • properly
  • Yapılacaklar:

    1. Her kelimeyi içeren birer soru yazın ve cevaplayın.
      Örnek:
      • Soru: "What are the implications of restricting internet access?"
        Cevap: "It can deny people access to information and increase the prevalence of ignorance."
    2. Kelimeleri haberlerden veya makalelerden alınmış örneklerle bağdaştırın.

5. Gün: Kelimeleri Pekiştirme ve Cümle Kurma

  • Hedef: Kelimeleri bağlam içinde kullanma yeteneğinizi geliştirin.
  • Yapılacaklar:
    1. Kelimeleri içeren kısa bir makale yazın (100-150 kelime).
    2. Grup çalışması yapıyorsanız, kelimeleri içeren bir hikâye oluşturun ve paylaşın.
      Örnek:
      "The prevalence of hazardous chemicals in the environment has significant implications. To prevent further damage, governments need to adopt stricter regulations and promote safer practices."

6. Gün: Quiz Günü

  • Hedef: Öğrendiklerinizi test etmek.
  • Yapılacaklar:
    1. Çoktan Seçmeli Sorular: Her kelime için 1 soru hazırlayın.
      Örnek: "Which of the following best defines 'promote'?"
      a) To restrict progress
      b) To encourage or support something
      c) To deny an opportunity
      d) To make up for lost time
    2. Kelimelerle boşluk doldurma egzersizleri yapın.

7. Gün: Değerlendirme ve Tekrar

  • Hedef: Eksiklerinizi fark etmek ve tekrar etmek.
  • Yapılacaklar:
    1. Hangi kelimeleri daha zor öğrendiğinizi değerlendirin.
    2. En zorlandığınız kelimelerle ilgili ek çalışmalar yapın (örneğin, online oyunlar veya uygulamalar).

Ek İpuçları

  • Mobil Uygulamalar Kullanın: Quizlet veya Memrise gibi uygulamalarla kelime kartlarınızı dijitalleştirin.
  • Hedeflerinizi Belirleyin: Her gün minimum 1 yeni kelimeyi öğrenmek için kendinize hedef koyun.
  • Kendinizi Ödüllendirin: Programı başarıyla tamamladığınızda kendinize küçük bir ödül verin.

YDS, YÖKDİL ve YDT Sınavlarında Karşılaşılan En Sık Kelimeler ve İpuçları

1. Eylemler (Verbs)

Bu kategori, sınavlarda sıkça karşılaşılan önemli fiilleri içermektedir. Her kelimenin eş anlamlıları ve örnek cümleleriyle birlikte verilebilir:

  • Take off
    Eş anlamlılar: Remove, lift off
    Örnek: The plane will take off at 9:00 AM.
  • Adopt
    Eş anlamlılar: Accept, embrace
    Örnek: The company decided to adopt new policies.
  • Alter
    Eş anlamlılar: Change, modify
    Örnek: She altered her plans due to the weather.
  • Promote
    Eş anlamlılar: Advance, boost
    Örnek: The campaign aims to promote healthier lifestyles.

2. İsimler (Nouns)

Bu kategori, sınavlarda sıkça karşılaşılan ve anlam açısından önemli olan isimleri içerir.

  • Requirement
    Eş anlamlılar: Necessity, condition
    Örnek: Meeting the minimum requirement is essential for admission.
  • Implication
    Eş anlamlılar: Consequence, result
    Örnek: The implication of this decision is far-reaching.
  • Prevalence
    Eş anlamlılar: Frequency, occurrence
    Örnek: The prevalence of obesity is increasing in many countries.
  • Hazard
    Eş anlamlılar: Danger, risk
    Örnek: The workers were aware of the hazards involved in the job.

3. Sıfatlar (Adjectives)

Sınavlarda yaygın olarak kullanılan ve anlamını bilmenin önemli olduğu sıfatlar:

  • Hazardous
    Eş anlamlılar: Dangerous, risky
    Örnek: The hazardous conditions caused a delay in construction.
  • Redundant
    Eş anlamlılar: Unnecessary, superfluous
    Örnek: His explanation was redundant and unnecessarily long.
  • Sustainable
    Eş anlamlılar: Viable, eco-friendly
    Örnek: We need to adopt more sustainable practices for the environment.
  • Innovative
    Eş anlamlılar: Creative, novel
    Örnek: The innovative design was highly praised at the exhibition.

4. Bağlaçlar ve Edatlar (Conjunctions & Prepositions)

Bu kelimeler, cümle yapılarında bağlantıyı sağlar ve anlamın netleşmesine yardımcı olur.

  • Call for
    Eş anlamlılar: Require, demand
    Örnek: The situation calls for immediate action.
  • Account for
    Eş anlamlılar: Explain, justify
    Örnek: The results can account for most of the differences observed.

KAYNAK






No comments:

Post a Comment